اینتر نت هوشمند اول

اینتر نت هوشمند اول

مرکز اینترنت شهرستان مرودشت ,adsl 2+ , wireless ,dialup
اینتر نت هوشمند اول

اینتر نت هوشمند اول

مرکز اینترنت شهرستان مرودشت ,adsl 2+ , wireless ,dialup

دستورات پزشکی برای همه(مبحث سوم)

به نام خالق زیبایها


بهداشت پوست:

اگر1/3 سطح پوست بدن بسوزد مرگ حتمی است و اگر روی آن یک ورقه غیر قابل قبول نفوذ بمالند اعمال آن مختل گشته و بدن مسموم میگردد. بنابراین تمیز کردن سطح  پوست و استحمام به بهبود کارجلدکمک  و  اعمال پوست بهتر و آسانتر  صورت میگیرد. 

 اگر پوست خراش بردارد باید به دقت گندزدایی و پانسمان شود  وگرنه موجب وروداجرام  خارجی و میکروبها گشته و سبب گند خون و عفونتهای موضعی و عمومی (کورک ، زرد زخم و سیاه زخم و کزاز و گند خون و غیره)میشود،انگل های مختلف مانند شپش ، ساس ، کنه ، کک ، و غیره نیز در آلودگی و خراش پوست اهمیت دارند و برای حفظ نظافت مبارزه در برابر آنها ضرورت دارد.

چون صورت و دست بیشتر در معرض آلودگی هستند محافظت و پاکیزگی آنها اهمیت بیشتری دارد.


شستشو و نظافت دستها:

یکی از عناصر مهم بهداشتی بشمار میرودو از انتشار  بسیاری از بیماریها جلوگیری می کند اگر سبزی فروشی _ها و آشپزها و نانوا  وسایر افرادیکه با تغذیه عمومی سروکار دارند دستهای خود را پاکیزه نگاهدارند و یا افرادیکه در دوران نقاهت بیماریها بسر میبرند دستهای خود را تمیز کنند از انتشار بسیاری امراض عفونی جلوگیری بعمل میاید شستشوی دستها بعد از هر اجابت مزاج و قبل از خوردن غذا و دست زدن به غذاهای عمومی و نان نیز بهترین وسیله پیشگیری بسیاری از بیماریها بشمار میرود.

مواظبت ناخنها که میتواند منزلگاه بسیاری از میکروبها باشد از نظر بهداشت مفید است.اگر پوست ته ناخن را جدا نگاه ندارند در ضمن نمو ناخن و پیش آمدن آن پاره میشود و تولید ریشه های درد ناک می کند که کندن آنها سبب محل ورود میکروبها و یا عقربک و غیره میشود.

اگرریشه های در اطراف ناخن ها حاصل شود باید آنها را با احتیاط برید.جویدن ناخن یا کندن آن با دندان که نشانه ی عدم تعادل عصبی کودک و بزرگ است یکی از وسایل آلودگی میکروبی بشمار میرود.

شستشوی دستها و ناخن با صابون برای تمیز کردن دستها کافی است اگر ناخن ها بلند باشند باید بوسیله برس زیر آنها را تمیز کرد اگر دست با مواد میکروبی یا وسایل بکار رفته بیمار تماس پیدا کند غیر از شستشوی با صابون گندزدایی با محلول1/1000 سوبلیمه و الکل نیز ضروری است تا دست از میکروبها ی آلوده پاک شود.


                                                                         ادامه دارد.......


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد