دفترخانه ثبت اسناد 197 به سر دفتری سرکار خانم حکیمه زارع و دفتر یار آقای داریوش حیدر زاده اداره می شود
اموری همچون ثبت اسناد و انتقال سند و گواهی امضاء و تعهد محضری و برابر با اصل و دیگر امور مربوطه به ثبت اسناد را انجام میدهد
تلفن تماس : 2229447-0728 :::::: 2222395-0728
همراه : 09171276020
آدرس : مرودشت میدان شهرداری
مبالغی که برای تنظیم و ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی وصول می شود
1-حق التحریر طبق تعرفه مقرر وزارت دادگستری.
2-حق الثبت به ماخذ ماده 123 قانون اصلاحی قانون ثبت.
3-مالیات و حق تمبر برابر مقررات مالیاتی.
4-سایر وجوهی که طبق قوانین وصول آن به عهده دفترخانه محول است.
مراحل تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی
1- احراز هویت.
2- احراز اهلیت.
3- احراز اصالت و اعتبار مستندات سند.
4- احراز انجام مقررات قانونی و انجام مکاتبات لازم و اطمینان از عدم منع قانونی تنظیم سند.
5- وصول حق التحریر، حق الثبت و سایر حقوق دولتی.
6- تنظیم اوراق سند و تایید آن توسط متعاملین.
7- ثبت سند در دفتر سردفتر و تصدیق مطابقت سند و ثبت دفتر توسط متعاملین.
8- تایید صحت ثبت و هویت متعاملین با امضای سردفتر ذیل ثبت دفتر و حاشیه سند.
9-امضای دفتریار و مهر دفترخانه ذیل ثبت دفتر و در حاشیه سند.